neděle 27. července 2014

Jak se stát největším dárcem Junáka?

Zjistil jsem, že mně se to shodou okolností loni povedlo. Ten, kdo by však čekal příběh o pohádkové výhře v loterii, tak ten by mohl být zklamán. Zajímavé to však přesto je. Jak k tomu tedy došlo?
Může za to asi to, že rád mluvím o skautingu ve své práci i o své práci ve skautingu. To člověka přivádí do zajímavých situací.
Například na posledním firemním Vánočním večírku ke mně přišel jeden z vedoucích pracovníků a s vážnou tváří mi říká, že přišel minulý týden domů a já tam na něj koukám z časopisu. Chvíli jsem nechápal, co tím myslel, ale pak se rozpovídal o tom jak jeho syn chodí do skautu. Takže mi došlo, že se asi jedná o článek do časopisu pro rodiče (ano je to ten z minulého příspěvku do blogu) kde byla i má fotka. Zapředli jsme na téma skautingu rozhovor a moc mne potěšilo, že kluka hodně baví a navíc znám vedoucího jeho oddílů z čekatelského kurzu. Byla to příjemná zpětná vazba, že se nám kurz povedl a oddíl dobře funguje.
A jindy se na mne obrátil kamarád skaut (potkali jsme se na jednom skautském odboru), že studuješkolu MBA a rád by nastoupil na praxi do firmy, kde pracuji. Tak jestli bych se nezeptal. Takže jsem napsal doporučení, přiložil životopis (doporučení jak je napsat poutavě jsou zde http://jobs.skau­t.cz/HowTo/CV­.aspx) a zeptal se patřičných osob. Zamítavou odpověď jsem dostal v podstatě obratem, ale kdo mne zná tak ví, že odpověď NE jen tak od nikoho nepřijmu. Takže po sérii emailů s oddělením lidských zdrojů a schedulingem (děvčata co se starají o přiřazení lidí na projekty) jsem dostal kladnou odpověď a to za podmínky, že se najde vhodný projekt. A kupodivu se ten projekt našel, takže 3 měsíční stáž mohla začít. Jupí!
Velké překvapení pak nastalo, když mne po čase kontaktoval kolega z oddělení náboru. Kamarád na stáži se na projektu zalíbil, přijal nabídku na trvalý pracovní poměr a mně tedy přísluší odměna za jeho doporučení. Hm, co s tím? Nechat si? Rozhodnutí bylo kupodivu snadné – Daruji sumu Junáku! Snad tedy poslouží pro nějaké drobné projekty v oblasti skautské personalistiky (Mimochodem, již jste fanoušci facebookových stránek odboru? Že ne? Tak to napravte na http://www.fa­cebook.com/…rso­nalistika !).
No a jelikož fundrasing ústředí moc neumí, tak teď mohu prohlašovat, že jsem se loni stal největším dárcem Junáka (i když víte, že to zas tolik moc nestojí). Jsem však skutečně největším dárcem? Samozřejmě že nejsem. Největší dary totiž dávají všichni ti, kteří se Junáku věnují celým svým srdcem a veškerým volným časem. A že těch lidí znám hodně! Díky Vám!
P.S.: A pokud ti pilní skauti pracují, tak bych si dovolil jim připomenout, že si mohou nárokovat za svůj čas věnovaný práci pro hnutí úsporu na dani z příjmu. A může to být klidně i pár tisíc korun. Více se dozvědí v následujícím článku http://krizovat­ka.skaut.cz/…ne-z-prijmu/.

Žádné komentáře:

Okomentovat